Sport wirtualne są obecne w ofercie bukmacherskiej. W tekście, który właśnie zacząłeś czytać dowiesz się czym są sporty wirtualne, jakie są kursy oraz jak skutecznie je obstawiać!
Jak wygląda praktyka wirtualnych rozgrywek?
Wirtualne sporty są wyświetlane jak gry komputerowe, ale ich wyniki są całkowicie zdeterminowane przez algorytmy. Obserwując tę animację, miłośnicy zakładów mogą typować wyniki, co sprawia, że wirtualny sport bardziej przypomina loterię niż tradycyjne zakłady sportowe. Algorytm, symulując wydarzenia sportowe, wykorzystuje jednak realne dane statystyczne.
W przypadku dyscyplin sportowych, gdzie mecze rozgrywane są przez dłuższy czas, zwłaszcza w przypadku piłki nożnej i koszykówki, zazwyczaj transmitowane są tylko fragmenty spotkań. Natomiast inne wydarzenia sportowe, takie jak wyścigi psów lub koni, są pokazywane w całości, co zwykle trwa od 2 do 4 minut. Po krótkiej przerwie na zapoznanie się ze statystykami i dokonanie zakładów przedmeczowych, gracze mają około minuty na umieszczenie zakładów na żywo. Co istotne, sporty wirtualne są dostępne 24 godziny na dobę, przez cały rok, co sprawia, że wiele osób wybiera stawianie zakładów na nie podczas przerw w sezonach tradycyjnych dyscyplin sportowych, na przykład w trakcie letniej lub zimowej przerwy.
Kursy w sportach wirtualnych
Kursy są wynikiem obliczeń algorytmu, który ocenia szanse obu zespołów (lub poszczególnych zawodników w wyścigach). Załóżmy, że w pewnym meczu piłki nożnej algorytm ocenia szanse drużyn na 20% (zwycięstwo drużyny A), 30% (remis) i 50% (zwycięstwo drużyny B). Dodatkowo uwzględniana jest średnia liczba bramek, np. 3.0 z 8 potencjalnych do zdobycia w meczu (biorąc pod uwagę ilość potencjalnych okazji do strzelenia bramki).
To, czy kurs jest opłacalny, powinno być wyliczone na podstawie wzorów statystycznych. To oczywiście skomplikowane, jako że gracz ma zaledwie około minuty na postawienie zakładu przed kolejnym spotkaniem. Oczywiście dostępne są wirtualne tabele i statystyki.
Należy podkreślić, że sporty wirtualne są możliwe dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu, które bukmacher może nabyć od firm zewnętrznych, wyspecjalizowanych w tej dziedzinie (np. BetSys, Slotegrator, lub Leap Gaming). To od bukmachera zależy, jakie dyscypliny sportów wirtualnych zostaną dodane do oferty oraz jak zostaną skonfigurowane ustawienia oprogramowania (ustalając marżę na kursy oraz generatory losowych wyników).
Sprawdź, jak działa: BETFAN zakłady bukmacherskie online
Jakie dyscypliny oferują sporty wirtualne?
- tenis,
- badminton,
- piłkę nożną,
- koszykówkę,
- tenis stołowy,
- wyścigi konne,
- wyścigi samochodowe i motocyklowe,
- wyścigi psów.
Rodzaje zakładów
Piłka nożna:
- pierwsza połowa 1X2,
- 1X2,
- handicapy
- obie drużyny strzelą bramkę,
- under/over liczby goli,
- dokładny wynik
Tenis ziemny:
- liczbę gemów: w formie Under/Over w 1. secie i w całym spotkaniu,
- zwycięzca: meczu, 1. seta, 1. gema,
- dokładny wynik w meczu i w 1. secie.
Koszykówka
- handicap,
- zwycięzca meczu,
- ilość punktów w meczu
- ilość punktów danej drużyny
Czy istnieje skuteczny system obstawiania sportów wirtualnych?
Różnorodne oprogramowania wykorzystywane przez bukmacherów w sportach wirtualnych stanowią podstawę ich oferty. Dostęp do serwerów, na których odbywają się symulacje, ma wyłącznie dostawca oprogramowania. Jednak przy odpowiedniej wiedzy i wykorzystaniu zasobów internetu, możliwe jest zdobycie istotnych informacji o używanym przez bukmachera oprogramowaniu. Polskie firmy bukmacherskie często opierają się na algorytmach, takich firm jak Playtech, Leap Gaming lub BetConstruct.
Czasami, typerzy wykrywają pewne nieścisłości w oprogramowaniu, które mogą następnie sprzedać dostawcy tych systemów. Jest to jednak poziom zaawansowanej wiedzy.
Jaki rodzaj informacji może okazać się pomocny? Przykładowo można podać założenie, że poprawny algorytm generuje wyniki losowo, niezależnie od poprzednich zdarzeń. Wielu graczy błędnie przypuszcza, że sukcesywne zwycięstwa wirtualnej drużyny zmniejszają jej szansę na kolejne wygrane. Jeśli sezonowe kursy wskazują, iż drużyna odniesie od 22 do 24 zwycięstw na 36 meczów, to po serii 8 kolejnych wygranych, drużyna nie powinna teoretycznie zmniejszać swoich szans zwycięstwa – co mogłoby prowadzić do łatwiejszego obstawiania. Natomiast poprawnie zaprojektowany algorytm traktuje każde zdarzenie jako niezależne, co oznacza, że teoria „regresji do średniej” nie ma zastosowania w przypadku sportów wirtualnych.